Padangų montavimas, balansavimas ir keitimas

Mūsų autoservisuose atliekamas padangų montavimas, balansavimas ir keitimas. Padėsime išsirinkti tinkamiausias padangas Jūsų automobiliui, suteiksime išsamią konsultaciją bei pateiksime rekomendacijas.

Padangų montavimas
Ratų balansavimas

Padangų keitimas be rūpesčių

  1. Mes padėsime Jums išsirinkti tinkamiausias padangas Jūsų automobiliui, suteiksime išsamią konsultaciją bei pateiksime rekomendacijas.
  2. Mūsų autoservisuose galite palikti sezonines padangas saugojimui. Paslaugos kaina - 4 vnt sezonui - nuo 40.00 eur.
  3. Keičiant padangas mūsų autoservisuose, senosios bus priimamos nemokamai.
  4. Senas padangas perduosime sertifikuotai atliekų perdirbimo įmonei.
  5. Mes suteikiame 24 mėnesių arba 24 000 km garantiją paslaugoms.

Padangų montavimo kainos

Padangų montavimas, balansavimas ir keitimas4 vnt. (komplektas)
Ratlankiai iki R17 nuo 48 EUR
Ratlankiai nuo R18 iki R19 nuo 63 EUR
Ratlankiai nuo R20nuo 73 EUR

Kada reikia keisti padangas?

Lietuvoje, remiantis Susisiekimo ministerijos ir kelių eismo taisyklėmis nustatyta tvarka, padangų keitimą būtina atlikti du kartus per metus – keičiantis sezonams.

Vasarines į žiemines padangas vairuotojas privalo pakeisti iki nustatytos datos – lapkričio 10-os dienos ar net anksčiau, priklausomai nuo oro salygų, vėliau už taisyklių nepaisymą vairuotojams taikomos nuobaudos.

Žieminės padangos keičiamos į vasarines kiekvienais metais nuo balandžio 1 d. Dygliuotos padangos turi būti pakeistos iki balandžio 10 d.

Ratų balansavimas

Tikslus ratų balansavimas užtikrina automobilio stabilumą kelyje. Netinkamai subalansuoti ratai sukelia vairo vibraciją, kėbulo vibraciją ir gali lemti netinkamą automobilio valdymą. Netinkamai subalansuoti ratai skatina automobilio pakabos susidėvėjimą.

Sumontavus naujas padangas, jas rekomenduojama perbalansuoti po 2000 km. Taip pat rekomenduojama atlikti ratų suvedimo (geometrijos) patikrą.

Kur dėti senas padangas?

Keičiant padangas mūsų autoservisuose, senosios bus priimamos nemokamai. Autoservisai priims tiek senų padangų, kiek jų bus keičiama. Taip pat mes pasirūpinsime, kad senos padangos būtų tinkamai utilizuotos.

Tais atvejais, kai padangų atliekos susidarė namuose, jas galima nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jose, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priimama iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių Lietuvoje yra arti 100, o jų sąrašą pagal savivaldybes galima rasti: https://atliekos.lt/

Padangų tipai ir svarbiausi rodikliai

Automobilio padangos lemia greitį ir sukibimą su keliu. Įvardinami trys tipai: vasarinės (dažniausia kietos sudėties), universalios (dažniausia vidutinės sudėties) ir žieminės (dažniausiai dygliuotosios ir minkštosios sudėties).

Atskirti vasarines, žiemines ir universalias padangas galima tiesiog pagal jų raštą:

Stabdžių sistemos remontas
Padangų raštai

Pats svarbiausias padangos kokybės rodiklis yra protektoriaus gylis. Jeigu padangos protektorius yra per daug susidėvėjęs, stipriai padidėja rizika prarasti sukibimą posūkyje, važiuojant šlapia kelio danga arba tiesiog stabdant. Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse yra nurodytas minimalus leistinas protektoriaus gylis, tačiau jeigu abejojate dėl savo padangų dar nepasiekus tos ribos – keiskite jas anksčiau.

Lietuvoje vasarinės padangos privalo turėti protektorių, kurio gylis siekia bent 1,6mm, o žieminės padangos – bent 3mm.

Padangų žymėjimai

Padangų žymėjimas suteikia praktiškai visą informaciją apie padangas. Žymėjimai ant padangų nurodo įvairius padangos parametrus, pagal kuriuos galite išsirinkti jūsų automobiliui tinkamas padangas.

Pirmasis skaičius, susidedantis iš trijų skaitmenų nurodo padangos plotį milimetrais, nuo vieno iki kito krašto. Antrasis skaitmuo, sekantis iš karto po padangos pločio ir atskirtas dažniausiai pasviruoju brūkšniu bei sudarytas iš dviejų ženklų, nurodo šoninės padangos dalies santykinį dydį procentais lyginant su pločiu. Pavyzdžiui, skaičius 55 nurodo, kad padangos šoninės dalies aukštis atitinka 55% padangos pločio. Trečiasis skaitmuo, pavaizduotas kartu su R raide, reiškia rato aukštį (diametrą) coliais (pvz. R16 padanga tinka ratlankiui, kurio aukštis 16 colių).

Dešinėje pusėje nuo diametro esantis skaičius rodo maksimalią padangos keliamąją galią kilogramais. Po šio žymėjimo einanti ir paskutinė visame žymėjime esanti raidė nurodo padangos greičio reitingą, pagal kurį galite suprasti kokiu maksimaliu greičiu leidžiama su tam tikro tipo bei tinkamai pripūstomis padangomis važiuoti.

Padangų žymėjimas
Padangų žymėjimas

Padangų informacinė etiketė

Pagal ES įstatymus, kiekviena nauja padanga privalo būti paženklinta informacine etikete. Etiketėje yra nurodoma atitinkama informacija apie kuro sąnaudas, sukibimą su šlapia kelio danga bei padangų keliamą triukšmą. Pirkdami naujas padangas, būtinai pažvelkite į informaciją etiketėje kad įsitikintumėte, jog padangos atitinka jūsų poreikius bei vairavimo stilių.

Padangų informacinė etiketė
Padangų informacinė etiketė

Ekonomija

Kiekvienos padangos ekonomijos lygis yra įvertinamas skalėje nuo A iki G (A yra ekonomiškiausia). A klasės padangos suvartoja apie 7,5% mažiau kuro nei G.

Padangos ekonomijos lygis

Aukščiausios ekonomijos klasės padangos pasižymi mažiausiu pasipriešinimu su kelio danga. Ši rūšis yra ne tik pati ekonomiškiausia, tačiau ir ekologiškiausia.

G klasės padangos dažniausiai turi didesnį, retesnį protektorių geresniam pravažumui. Šio lygio padangos sukuria didelį pasipriešinimą su kelio danga riedant bei visiškai nepasižymi ekologija.

Sukibimas su šlapia kelio danga

Svarbiausias padangų rodiklis jūsų saugumui yra sukibimo su šlapia kelio danga lygis. Skirtumas tarp A ir G lygio sukibimo yra didelis – net apie 18m stabdymo atstumo šlapia kelio danga.

Sukibimo su šlapia kelio danga lygis

Tiesa, geras sukibimas reiškia didesnį pasipriešinimą, todėl sunku suderinti ekonomiją su geru sukibimu. Todėl dažnai tenka rinktis, kuris dalykas jums yra svarbesnis – ekonomija ar geras valdymas.

A klasės padangos užtikrins geriausią sukibimą su šlapia kelio danga, tačiau didesnį pasipriešinimą bei prastesnę ekonomiją. G klasės padangos neužtikrina gero sukibimo, bet ir nereiškia, kad bus ekonomiškos.

Triukšmo lygis

Triukšmo lygis yra vertinamas pagal tris skirtingus lygius (trys bangos prie garsiakalbio ikonos).

Padangų triukšmo lygis

Taip pat yra parašomas tikslus skleidžiamo garso lygis decibelais. Dažniausiai triukšmingos padangos yra visureigiams bei sunkvežimiams.

Padangos turi būti pripūstos laikantis automobilio gamintojo slėgio rekomendacijų

Kodėl tai yra taip svarbu? Per žemas slėgis sukelia netinkamą automobilio elgseną kelyje vykdant manevrus (gali sukelti eismo įvykį), automobilis traukiamas į vieną iš pusių, greičiau netolygiai dėvisi padangos protektorius, padidėja degalų sąnaudos ir kyla saugos sistemų ABS bei su ja susietų ASR ir ESP veikimo problemų. Per aukštas slėgis padangoje greitina vidurinės protektoriaus dalies nusidėvėjimą, o per žemas - didina padangu kraštų nusidėvėjimą.

Taip pat, jeigu automobilis yra pilnai pakrautas, reikėtų atsižvelgti į gamintojo rekomendacija ir susireguliuoti slėgį, taip kaip automobilio instrukcijoje.

Ant savo automobilio kėbulo turėtumėte rasti lipduką su informacija apie padangas. Lipdukas gali būti matomas atidarius vairuotojo, keleivio duris, kuro bako dangtelį ar variklio gaubtą. Ant lipduko yra nurodyti rekomenduojamų padangų dydžiai bei slėgis atitinkamų rūšių padangoms.

;